مدیر فرآوری شرکت گهرزمین سیرجان گفت: حلقههای بالادستی صنعت فولاد، تامینکننده مواد اولیه تولیدکنندگان محصولات فولادی و آلیاژی هستند و از آنجایی که این تولید کنندگان به دنبال مواد اولیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب میباشند اهمیت مفهوم رقابتپذیری را برای حلقههای بالادستی این صنعت دو چندان می کنند.
حسین کامجو افزود: در نگاه کلی، مولفههای اصلی رقابتپذیری یک سازمان در بازارهای داخلی و بینالمللی، «کیفیت بالا» و «قیمت رقابتی» محصولات آن هستند که مستقیما ماحصل توانمندیها و سیاستهای آن سازمان میباشد و شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز با اتکا بر توانمندیهای خاص خود، سیاستهایی را اتخاذ کرده است که در نهایت به افزایش توان رقابت این شرکت در بازارهای داخلی و بینالمللی منتهی خواهد شد.
وی عنوان کرد: شرکت گهرزمین در راستای افزایش رقابتپذیری کنسانتره و گندله سنگآهن تولیدی خود طی ماههای اخیر اقدام به بازنگری و تدوین استراتژی، چشمانداز و ماموریت جدید خود کرده است. در سند چشمانداز شرکت سنگ آهن گهرزمین، «تحلیل زنجیره ارزش و شایستگیها» به طور خاص مورد بررسی قرارگرفته و بر اساس آن، عوامل تعیینکننده موفقیت این شرکت در رسیدن به اهداف استراتژیک در هفت بند شامل کیفیت محصول، تحویل به موقع، قیمت رقابتی، دسترسی پایدار به منابع، دسترسی به بازارهای فروش، انعطافپذیری فروش و برند معتبر تعریف شده است. در همین راستا «مزیت رقابتی» شرکت گهرزمین نیز در قالب «کیفیت محصول»، «قیمت رقابتی محصول» و «دسترسی پایدار به منابع» در نظر گرفته شده است.
حسین کامجو اضافه کرد: شرکت سنگ آهن گهرزمین به عنوان یکی از موفقترین شرکتهای معدنی کشور، با در اختیار داشتن بزرگترین معدن سنگآهن خاورمیانه نقش مهمی در توسعه زنجیره ارزش فولاد کشور ایفا میکند. این شرکت همچنین طی سالهای گذشته و سال جاری موفق به کسب افتخارات بسیاری شده است. کسب عنوان شرکت برتر در دومین همایش تجلیل از برترینهای بورس کالا یکی از افتخارات کسب شده توسط شرکت سنگ آهن گهرزمین است. این شرکت همچنین در مجمع عمومی فوقالعاده خود که در فروردینماه سال جاری برگزار شد، سود چشمگیر 4،000 ریالی را به ازای هر سهم به سهامداران خود پرداخت کرد.